Досвід роботи

 Опис досвіду роботи
Олійника Олександра Юрійовича, вчителя фізичної культури
Нижньоланнівського НВК Карлівського району Полтавської області.

Напевно кожен із нас мріяв бути сильним, здоровим, витривалим, спритним і сміливим,  мати атлетичну фігуру, вміти швидко і довго бігати, високо і далеко стрибати, плавати і володіти всіма тими навичками, які постійно необхідні людині в житті. Я, як учитель фізичної культури, намагаюся допомогти дітям стати саме такими.
Проблема  якості, ефективності та розвитку фізичного виховання  останнім часом стала надзвичайно актуальною. Фізичне виховання – невід’ємна частина навчально-виховного процесу в школі. Формування рухової активності особистості має важливе значення тому, що останнім часом для дітей характерне прогресуюче зниження м’язової діяльності, зумовлене великим обсягом навчальних занять не тільки в школі, але й удома. Також діти дуже багато часу проводять за компютером або зі смартфоном, надаючи перевагу віртуальним іграм, спілкуванню з однолітками у соцмережах. За даними досліджень фахівців серед факторів, що найбільше впливають на систематичність занять фізичною культурою мають вплив друзів та особистий приклад членів сімї.      Вивчаючи стан рухової активності, було встановлено деякі причини, які за відповідями школярів знижують їх рухову активність: це – не враховуються інтереси школярів у підборі вправ; не застосовується змагальна спрямованість занять. Але головним фактором у зниженні рухової активності являється відсутність інтересу до занять. А позитивне відношення батьків до систематичних занять носить декларативний характер.  Саме тому я працюю над методичною проблемою: «Активізація рухової активності дітей на уроках фізичної культури та позаурочний час». Свою мету бачу у  забезпеченні інтенсивного розвитку в учнів основних рухових якостей.
         З досвіду роботи  ефективними є такі заходи, як ранкова гімнастика, спортивні гуртки, заняття на тренажерах, рухливі ігри, конкурси, спортивні свята, змагання спільно з батьками,  туристичні походи, відвідування спортивних змагань, рухливі перерви, ігри на свіжому повітрі тощо.  Співпраця батьків і вчителя фізичної культури дає заздалегідь позитивний результат у підвищенні рухової активності школярів та зміцненні їх здоров’я. Для стимулювання учнів до участі в цих заходах застосовую систему «Бонусних балів», даючи можливість отримати вищу оцінку не зважаючи на стан здоров’я, підготовленість чи вагу. «Бонусні бали» включають в себе: особисті досягнення школярів протягом навчального року; активну роботу учнів на уроках фізичної культури; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у змаганнях всіх рівнів. Бонусна система оцінювання надає можливість: корегувати дії учнів за допомогою балів; визначати пріоритетні напрямки діяльності кожного; заохочувати до занять фізичною культурою сучасну молодь; заохочувати бажання самовдосконалюватись всіх присутніх на уроках фізичного виховання; використовувати індивідуальний та диференційований підхід у навчанні.

Напрямки  і форми організації роботи з метою активізації рухової активності учнів.
 Форми організації фізичного виховання:
 1. Учбова робота: уроки фізичної культури, самостійні заняття.
 2. Позакласна робота: заняття в секціях та гуртках загальної фізичної підготовки, заняття в спортивних секціях, спортивно-масові заходи.
3. Позашкільна робота: заняття в ДЮСШ, заняття в фізкультурно- оздоровчих таборах, заняття в палацах культури і відпочинку, заняття за місцем проживання, заняття на турбазах і станціях.
4. Оздоровчо-гігієнічна робота в режимі дня: ранкова гімнастика, гімнастика перед уроками, фізкультхвилинки та фізкультпаузи на уроках, заняття фізичною культурою на перервах, заняття фізичною культурою в групах подовженого дня, заняття фізичною культурою і сім’ї (ігри, прогулянки, змагання сімей).

Урок фізичної культури для всіх учнів - обов'язкова форма занять, яка забезпечує необхідний  рівень знань, вмінь, навичок, що є умовою різнобічного фізичного виховання учнів. На уроках фізичної культури учні вивчають комплекси ранкової гімнастики, гімнастики до занять та фізкультхвилинок, знайомляться з різноманітними іграми, набувають знань щодо зміцнення свого здоров'я, профілактики травматизму, а також отримують завдання та рекомендації щодо занять фізичними вправами вдома. Заняття, які проходять на високому організаційному та методичному рівні, сприяють зацікавленості учнів фізичною культурою та, як наслідок, залученню їх до занять у спортивних гуртках та секціях, вихованню навичок систематичних занять фізичними вправами, що позитивно впливає на стан здоров'я дітей та їх фізичний розвиток.

Виділяють два види позакласних і позашкільних занять: систематичні й епізодичні. Систематичні заняття провожу на гуртку. А епізодичні заняття -  дні здоров'я й спорту, змагання, турпоходи, прогулянки, екскурсії, спортивні свята й розваги.
Важливу роль у фізичному вихованні дітей відіграє сім'я. Категорично і однозначно визначав роль батьків у вихованні дітей Ж. Руссо. Він вважав, що той, хто не може виховувати дітей, не повинен їх мати, і ні бідність, ні робота   не позбавляють батьків від обов'язку виховувати самому своїх  дітей, а Котляревський у поемі "Енеїда" гнівно засуджував тих батьків, які хибно виховували своїх дітей: «Батьки, які синів не вчили, А гладили по головах, І тільки знай, що їх хвалили, Кипіли в нефті в казанах.». Батьки — найперші вихователі. Час повернути дітей сім'ям і сім'ї дітям, час припинити конфронтації між школою і сім'єю. Батьки повинні відповідати перед власною совістю, народом, державою за виховання власних дітей. Колись так і було. Сім'я — це народ, нація в мініатюрі. За даними наукових досліджень, сьогодні фізичним вихованням дітей цікавиться не більше 20% батьків.  Прагну зробити батьків кожного школяра прихильниками фізичної культури, а отже, своїми спільниками. Для успішного залучення всіх учнів до занять фізичними вправами необхідно, передусім, переконати батьків в оздоровчій ролі фізичної культури, показати їм, що в коло завдань фізичного виховання входить і формування звички до праці, зокрема навчальної.Ефективною формою роботи є організація участі батьків у змаганнях сімейних команд. Тут створюються сприятливі умови не тільки для всебічного фізичного розвитку і зміцнення здоров’я усіх учасників, а й для виховання правильних відносин в сім’ї. Спільна участь батьків і дітей у спортивній боротьбі створює атмосферу свободи, взаємної поваги, стимулює систематичні заняття фізкультурою.  Велику користь можуть принести відкриті уроки для батьків. Ці уроки показують, які вправи варто виконувати в домашніх умовах, які методичні прийоми можна при цьому використовувати. Кожен батько і мати мають змогу самостійно оцінити рівень фізичної підготовленості своєї дитини.  Принципи фізкультурно-оздоровчих занять: індивідуалізації, систематичності, поступового підвищення навантажень, доступності.
 Головною умовою успішності роботи, спрямованої на зміцнення здоров'я школярів, є спільна робота всього педагогічного колективу, сім’ї. Тільки при розумінні мети, завдань, змісту та форм організації фізичного виховання, пропаганді фізичної культури і спорту можлива правильна організація рухового режиму та досягнення успіху.


Розробка уроку
Фізична культура. Футбол 6 клас.
Тема: Удари по мячу,що котиться,середньою та зовнішньою частиною підйому.
Завдання: 1.Відпрацювати удари по мячу ,що котиться.
                 2.Повторити стройові вправи на місці та в русі.
                 3. Виконувати вправи на координацію рухів.
                  4. Сприяти розвитку спритності та координації рухів учнів.
Місце проведення: спортивний майданчик, стадіон.
Інвентар:  футбольні та малі мячі, свисток.
Зміст уроку
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
І. Підготовча частина
10 хв

1.Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку
1хв

2.Стройові вправи на місці:
а)повороти праворуч, ліворуч та кругом;
б)перешикування з однієї шеренги у дві і навпаки;
2 хв
Чітке виконання команд, правильна постава
3.Стровові вправи в русі:
а) ходьба:
·        звичайним кроком;
·        широким кроком;
·        на зовнішній та внутрішній сторонах стопи;
·        на носках та пятках;
·        з прискоренням;
·        у напівприсяді та присяді;
б)біг:
·        зі зміною швидкості й напрямку;
·        по діагоналі;
·        спиною вперед;
·        приставним кроком праворуч та ліворуч;
·        з поворотом на 360° праворуч та ліворуч;
2 хв
Дистанція два кроки







Дихання довільне




4.Рівномірний біг
1хв

5.Вправи на розслаблення та відновлення дихання
1хв

6.комплекс загально розвивальних вправ у русі:
а)ходьба в колону по одному;
б)в.п.-руки до плечей;1-крок лівою ногою,поворот тулуба праворуч;
2-крок правою ногою, поворот тулуба ліворуч;
в)в.п.-руки вгору,на кожний крок зміна положення рук;






г)в.п.-руки вгору,1-4-колові рухи вперед у боковій площині;5-8-колові рухи руками назад;

д)в.п.-руки на поясі;1-2-крок лівою ногою,змах правою ногою вперед, руки вперед;3-4-те ж саме з правоЇ ноги
3хв

8-10разів

8-10разів






8-10разів


Ноги не згинати,змах виконувати з повною амплітудою.





Збільшувати амплітуду руху
Стежити за правильністю постави й чіткістю виконання вправ.
ІІ.Основна частина.
30 хв.



1.Вправи для розвитку швидкості;
а)повторне пробігання відрізків 10-30м.
б)прискорення та ривки з мячем.
7хв

2.Вправи для розвитку спритності й координаціЇ рухів:
а)в.п.-о.с.;ходьба на місці;1-руки вперед;2-руки в сторони;3-вперед;4-униз-назад;
б) в.п.-о.с.; малий м’яч у руках, підкидати м’яч  вгору із-за лівої ноги однією рукою й ловити другою; те ж саме повторити із-за правої ноги;
в)партнери стоять обличчям один до до одного, один тримає малий м’яч, влучні кидки з місця  малого м’яча із-за голови у руки партнерові.
5 хв
Відстань між партнерами 15-20 м
3.Ведення м’яча середньою, внутрішньою та зовнішньою частиною підйому:
а) по прямій;
б) по колу.
4 хв
Стежити за правильністю виконання прийомів
4. Удари по мячу, що котиться, середньою та зовнішньою частиною підйому.
4 хв
Оцінити техніку виконання.
5.Футбол: навчальна гра із застосуванням вивчених прийомів

10 хв
Практика суддівства
ІІІ. Заключна частина.
5хв

1.     Біг до 400 м
                                                                    
2 хв
Поступово уповільнюючи біг і переходячи на ходьбу у повільному темпі
2.     Вправи на відновлення дихання
1 хв

3.     Підсумки уроку
1 хв

4.     Завдання додому: виконувати удари по мячу , що котиться
1 хв










Немає коментарів:

Дописати коментар